Samuel on 22- aastane noormees, kes tegeleb aktiivselt ettevõtlusega. Millega täpsemalt ja kuidas on ta selleni jõudnud? Sellest räägime temaga kohe täpsemalt.

Millega sa üldse tegeled, et lugejal oleks lihtsam samale lainele jõuda?  

Mees mitme kaabuga, nagu sõbrad kutsuvad. Igapäevaselt keskendun enim esimese põhjamaise luksusmoebrändi nimega ÉSTIE kasvatamisele ning Põhjamaade meeste moe edendamisele läbi elustiilipoe ja brändi Brage.

 

Mis on sinu täpne seos selle brändiga?  

Ja nagu ma aru saan, siis nõndanimetatud elustiili pood kuulub sinule? Olen selle brändi omanik ja juhatuse liige. Elustiilipood Brage on kasvanud välja ÉSTIEst, sest nägime, kuidas meie klient pidi just nende poes olevate brändide pärast minema välismaale šoppama. Tõime oma kliendile meie kotid ning neile sobilikud tekstiili- ja moetooted lähemale.

 

Olen kursis, et avasite T1s oma poe, kaua on pood avatud olnud ja miks peaksin just teie juurest kalli raha eest kaupu ostma?  

Avasime poe 2. aprillil suurejoonelise avamispeoga. Kohal olid brändide esindajad ja tutvustasime oma ideed. Brage on koht endast lugupidavale härrasmehele. Me pakume põhjamaist disaini kingast kosmeetikani, ülikonnast kampsunini. Niisiis oleme ainukene ainult meestele keskenduv pood, kus härrad saavad tunda end kui kodus – meeldiv lõhn, tükike loodust ning poe ülesehitus on loodud meeste poolt meestele.

 

Mis on tulevikuplaanid seoses Sinu tegemistega?

Tulevikuplaanid on nii kindlad, nagu need ühel 22-aastasel saavad olla. Sooviksin, et meie idee meeste väljanägemisest jõuaks ka teistesse riikidesse, kus sooviksin Brage poodi näha. Samuti kuna Põhjamaadest ei ole tulnud ühtegi moe valdkonna luksusbrändi, pean oluliseks seda veelgi suuremale kuulajaskonnale tutvustada. See tähendaks laienemist Skandinaaviasse ja Aasiasse. Need teemad on saanud viimastel aastatel südamelähedaseks.  

 

Kui suur on hetkel sinu meeskond, kellega neid plaane soovid ellu viia?  

Hetkel on meie tuumiktiim kolmeliikmeline, kuid tegevusse on kaasatud ca 14 inimest nii Eestist, moemekast Itaaliast kui naaberriikidest Rootsist ja Soomest.  

 

Mis vahe on ajada asju itaallase ja soomlasega?

Itaallase mõtteviis moest on tihtipeale liialt kunsti valdkonnas. Soomlane on praktilisem ja konkreetsem. Samuti kuna edendame siinse piirkonna meestemoodi, siis soomlane saab selle piirkonna meeste vajadusest palju paremini aru kui Lõuna-Eurooplane. Samuti töökultuur on meie naaberrahvastel parem kui päikselist elu nautivatel Lõuna-Eurooplastel.  

 

Mis sa ütleksid verinoorele inimesele, kes tahab tegeleda ettevõtlusega, aga tal puudub visioon ja igasugune kogemus kust alustada?  

Iga noor inimene peaks saama nii vara kui võimalik praktilise kogemuse ettevõtlusest. See tähendab, et visioon ja igasugune kogemus on sekundaarne, tähtis on pealehakkamine. Kasvõi proovigu müüa päts Kirde saia oma naabruskonnas või limonaadi terviseraja kõrval. Alustamiseks on viise mitu, kuid tähtis on teha esimene müük, ükskõik kuidas. Peale seda läheb mõte käima.

 

Kust alustasid Sina?

Meil oli sõbraga praktiline vajadus meeste hügieenikoti järele. Kuna keegi meile sobivat ei valmistanud, siis tuli seda ise tegema hakata. Olime avatud ning tänu tutvusringkonnale tulid esimesed tellimused. Nii ta käima läks – tänu avatusele ja headele sõprussuhetele. Järgnevad võimalused on tekkinud tänu law of attractionile, sest olen avatud ning näen võimalusi. Kuid kõik see on tänu esimesele sammule.