Yaga on Eestis asutatud  ja üha enam kuulsust koguv online ostu- ja müügiplatvorm. Käisime rääkimas platvormi turundusjuhi Anette Apriga, kes meile Yaga käekäigust, laienemisplaanidest ning kasutajatest täpsemat infot jagas. 

Kuidas ja millal sai Yaga alguse?

Yaga sai alguse 2017 aasta suvel. Idee tekkis Yaga asutaja Aune isiklikust vajadusest maha müüa lapsekäru, mis tarbetult seisis. Aune postitas toote Facebook´i müügigruppi lootes see kiirelt maha müüa, kuid avastas, et lisaks lõpututele küsimustele vastamisele tuleb kõik maksmise- ja postitamise detailid eraviisiliselt kokku leppida ja seejärel jääda lootma, et ostja tõepoolest raha üle kannab. See aga ei tundunud ei turvaline ega kaasaegne lahendus, kuna ka inimeselt inimesele kauplemine peaks olema nii turvaline ja mugav kui tuntud brändide veebipoodides shoppamine. 

 

Kui palju inimesi on Yaga tiimis ja kuidas teie tööprotsess toimib? 

Meie tiimis on äri- ja turunduspoolel kolm inimest: Aune Aunapuu, kes on Yaga asutaja ja tootejuht, Karl Erik Kotkas, kes vastutab peamiselt Lõuna-Aafrika turule laienemise eest ja mina tegelen Yaga turundamisega mõlemal turul. Lisaks on meil neli inimest arendustiimis, kes töötavad iga päev selle nimel, et Yaga saaks aina paremaks.

 

Kas avate oma platvormi siis Lõuna-Aafrikas?

Yaga Lõuna-Aafrika platvormi saab juba külastada ja seal toodete müümisega alustada. Tegeleme hetkel esimeste müüjate pardale toomisega ja platvormi tutvustamisega läbi turunduse. Seal on suur rahvaarv, kuid turukonkurents on üsna hõre. Sealsete inimeste tehnoloogilised eeldused on aga väga head Yaga-suguse toote kasutamiseks. Me oleme selle mõõtmiseks palju internetiavarustes uurinud  ja Karl Erik on ka kohapeal elanud ning kohalike inimestega suhelnud. 

 

Kui palju sõltub sellise lehe edu turundusest ja kui palju oled sa näinud, et näiteks kampaaniad kliente juurde toovad?

Turunduseta toimuks kõik palju aeglasemalt. Mõne suurema projekti või kampaania korral on selle efekt kindlasti numbrites märgatav. Eriti veel täna kui me ei tegele imagoloogiliste kampaaniatega, vaid sellega, et Yagast teadlikkust tõsta ja kasutajaid pardale tuua. Meie põhikanal on sotsiaalmeedia, aga ka sellega tuleb piir ette. Seetõttu olemegi läinud uusi meediumeid katsetama näiteks kino-, tele- ja ka välireklaamidega, et näha, mis töötab Yaga jaoks kõige paremini. Oma kogemusele tuginedes võib öelda, et Eestis on televisiooniga seotud usaldusväärsus ja Yaga jaoks on see hästi mõjunud. Kuigi online`s oleme me konversioonile lähemal kui teles, siis paljud inimesed tarbivad tänapäeval nutiseadmeid ja televisiooni samaaegselt, nii et turunduslik mõju on sellevõrra olnud märgatav. 

 

Kas ja milliseid probleeme on esinenud sellega, et riideid saab näha ainult veebilehe vahendusel ja proovida selga alles siis, kui kauba eest on juba tasutud?

Inimesed, kes soovivad enne midagi proovida, saavad müüjaga vajadusel proovimise Yaga chat’is kokku leppida, kuid üldiselt teadvustavad kõik, et tegemist on veebipoega, mistõttu ei ole proovimine sama elementaarne kui füüsilises kaupluses.

 

Kas Facebook´i  tõttu on selliseid omaalgatuslikke lehti ka raskem teha?

Pigem Eesti kontekstis toob Facebook kliente juurde, sest Yaga lahendab inimeselt inimesele kauplemise olulist probleemi – vähest turvalisust. Pärast ostu eest tasumist liigub raha Yaga kontole, mis kantakse edasi müüjale siis kui ostja on märkinud kauba kättesaaduks. See välistab olukorra, kus müüja on kauba postitanud, kuid ülekannet ei saabugi või teistpidi, kus raha on esmalt ära kantud, kuid müüja osutub petturiks ning toodet teele ei pane.

 

Kui palju on olnud olukordi, et ostja ei saa väga pikalt oma ostu kätte?

Üldiselt väga pikalt ei ole pidanud keegi ootama, kuid inimestel on ka kannatlikkuse piir väga erinev. Juhul kui keegi on oma tellimuse kättesaamisega hädas, saavad nad alati ühendust võtta meie kasutajatoega ning me proovime ise müüjaga kontakti saada. 

 

Milline on üldse turuolukord konkureerivate ettevõtetega?

Sarnaseid ostu-müügiplatvorme ikka on. Kõige tuntum neist on kindlasti Osta, aga täna suure tõenäosusega see inimene, kes kasutab Yagat, Osta-t ei kasuta. Yaga on loodud telefonisõbralikuks ja meie peamine kasutajaskond jääb vahemikku 15-35. 

 

Milliseid tooteid saab osta ja müüa Yagas?

Kätt ette ei ole me pannud siiamaani ühelegi tootele, võib müüa ka oma autot või korterit. Turgu on aga siiski kõige rohkem naiste rõivastele. Kasvavad  ka elektroonika ja kodutehnika kategooriad. Eriti hästi läheb brändikaubal, sest kvalitseetseid esemeid müüakse Yagas mitmekordselt odavamalt. Kõige populaarsemad brändid on Nike,  Adidas ja Calvin Klein. 

 

Mis on Yagas erilist ja miks peaks klient valima just selle poe oma riiete müümiseks?

Yaga on turvaline, seda on mugav kasutada ja tänu marketplace efektile on müügi saamise tõenäosus suur. Kirsina tordil on fakt, et Yaga on kõigile tasuta. Meil on isegi mitmeid kohalikke brände ja disainereid, kes on loonud oma e-poe Yaga platvormile ja ei pea seetõttu maksma oma e-poe omamise eest halduskulusid. Yaga seisab ka väga tugevalt riiete taaskasutuse eest. 

 

Kuidas siis Yaga tulu teenib?

Hetkel Yaga teenustasu ei võta – see oli teadlik samm turule sisenemisel, et meie kasutajate arv kiiremini kasvaks. Tulevikus tulu teenimise võimalusi on mitmeid, näiteks avalehe positsioonide müük, vahendustasu müügist, tasuline tagastusõigus jmt.

 

Milline on hea müügikuulutus?

Hästi töötavad kuulutused selgete, kvaliteetsete piltidega. Tooted peaksid olema täissuuruses näha ja pildid tehtud ideaalis päevavalguses. Kindlasti mõjub hästi kui toodet on kirjeldatud võimalikult detailselt. Soovitaksin panna müüjal end ostja kingadesse ja mõelda, mis on see informatsioon, mida enne ostu sooritamist vajan. 

 

Kuhu edasi?

Nagu mainisin, siis käib meil kõva töö Lõuna-Aafrika turul eduka lansseerimise nimel, kuid veel enne seda, 31. augustil, toimub Telliskivi Kirbulaat, kust leiab esimest korda ka Yaga pop-up müügiala. Oleme sinna müüma kutsunud 15 meie kõige populaarsemat müüjat ning ootame hea meelega kõiki uudistama! 

 

https://www.yaga.ee/ – Yaga koduleht

https://www.facebook.com/events/359826454944263/ – Pop-up üritus Telliskivi Kirbulaadal